Dieselpartikkelfilter (DPF)

Et dieselpartikkelfilter (DPF) har jobbet för kontroll av utsläpp från diesel fordon. Diesel partikel filtrets jobb är att fånga partikel material (sot) från fordonets avgasemissioner.

För denna partikel filter ska fungera korrekt måste kontrolleras och rengöras regelbundet DPF. De flesta bilar har en automatisk förnyelse vilket innebär att systemet bränna rent av extremt hög temperatur, något som normalt skulle resultera i vit rök från fordonets avgaser.

men om förnyelse misslyckas att slutföra, sootoppbygging kommer att inträffa som kommer att påverka bilens prestanda och göra potentiellt orsaka en rad farliga och kostsamma problem med fordonet. Regenerering misslyckande är oftast förknippas med det fordon som används 'liten' och inte få utföra nödvändig tid för att få tillräcklig varm motor, eksostempereatur och körning för regenerering.

Om ditt fordon kämpar med tät partikelfilter, kan det uppstå en varning lampa/motor lampa/DPF lampa som blinkar eller lyser i instrumentpanelen. Vänligen inte bortse från detta-det kan snabbt bli dyrt med extra kostnader!

Vad man kan göra:

# DPF-regenerering: Vi kan hjälpa dig att starta en fullständig DPF-regenereringsprosess med hjälp av våra avancerade diagnostikverktyg.

# DPF-erstatning: Om DPF är så fullt att det inte kan repareras, kan vi ersätta dieselpartikelfilter med en ersättare slang eller ta ut filtret släpper och ansluta sig systemet i motorn kontroll enhet, vanligen till en bråkdel av återförsäljare kostnaderna.

# DPF-rengjøring: Vi erbjuder en komplett DPF-rengjøringstjeneste. Där vi skölj och rengör bilens partikelfilter. Detta är gjort med specialverktyg och speciell rengöringsvätska för rening av partikelfilter, kombinerat med detta har vi också Rengör spridarna för att hjälpa partikelfilter att starta regenereringsprosessen vid lägre temperatur och bränna DPF mer fullständigt.

# DPF-programmering: Om du har fjærnet DPF-core från fordonet självt, kan vi omproggrammere bilens ECU att stänga av fordonets partikel filtersystem, så att någon varning lampor för detta inte visar upp.

Referenser

Helt supert, kjempe service��

Aleksander Havikhagen

May 04 at 20:33
Aleksander Havikhagen

Remapet min E92 2008 325D hos, Chipsenter Avd. Vestfold 29.08. Fikk i følge dem 260hk og 600nm. Hadde lenge vurdert ESS-remap, men siden Chipsenter Avd. Vestfold hadde en mye mer konkurransedyktig pris, valgte jeg dem etter å ha leste mye bra om dem, blant annet her på Facebook. Har lenge hatt mine tvil rundt dette med remaping, og har tenkt at det er mye placeboeffekt som er ute å går hos folk. Men har nå prøvd bilen godt etter remap; med langkjøring til Telemark osv, og res...ultatet er strålende! Helt siden jeg kjøpte bilen har jeg hatt forbruk på 6.6l/100km. Etter remap har jeg gått ned til 6.5/100km i følge iDrive(måleren har ikke fått reset). Turbo-lag er kraftig redusert f.o.m ca 1800-2000 RPM; er det så å si ingen lag lengre(noe det var før), samtidig som bunndrag er økt. Kommer veldig raskt opp i 140km/h+ fra 100km/h(ved forbikjøring o.l) på motorvegen uten å måtte gire ned for å hente krefter for rask akselerasjon. Akselerasjon mellom 0-100km/h er også merkbart bedre. Spesielt ved pådrag i 2nd/3rd gir-> 1800-4500RPM. Oppsummert så vil jeg si at gutta på Chipsenter Avd. Vestfold har god peiling på hva dem driver med, og jeg følte alt ble gjort profesjonelt. Dette er langt i fra noe "placeboeffekt". Vil absolutt anbefale andre i å bruke Chipsenter Avd. Vestfold når dem skal remape sin bil. I feel the difference ! :)

André Håkedal

September 01 at 15:30
André Håkedal